Monday, June 2, 2008

MAID in MANHATTAN

masalah betul klau rumah xde maid. tp klau ade maid pun masalah jugak.

maid aku yg paling awal nama dia dhania. berbadan agak gempal dan kurang menyelerakan klau dibuat lauk makan dgn nasi atau dijadikan 'lauk'. tp bab masak dan buat kerja rumah mmg agak bagus. mayb sb dia pun suka makan kot itu yg dia masak sedap2. al-masalahnyer plak dia ni kuat tido dan layan astro aruna. dh indon nk buat camne kan. xkn dia nk layan telenovela venezuela yg alihbahasa tuh. tahap layan astro aruna tuh adela siap boleh tido depan tv smpi aku balik pun dia xperasan. akhir cerita, dia resign 24hrs sb nk tolong jaga kedai sedara dia. mayb senang nk lyn aruna sambil lyn customer kot.

nasib baik dia rekomen sedara dia utk kerja dgn aku. maka dptlah aku maid baru yg agak goreng pun sodap. tp mayb sb bukan taste aku, maka aku xlah buat dia 'lauk'. emelia namanyer. penampilan bolehla tahan. kerjapun ok. tp sayang, klau dh berpenampilan yg bleh tahan maka ramaila yg nk buat bini termasuk drebar lori kt kampung dia. x-despatch aku pun penah try. kampung diaorg ni dekat je kt sentul nun. walaupun kampung asal diaorg kt padang, indonesia tp ntah apsal sentul tu diaorg ngaku kampung diaorg..mcm ade i/c je!! dipendekkan cerita dia pun antar resignation letter with 1mth notice. masalah lagi nih. keje dh ok, gatal nk berlaki plak. xpela mayb jodoh dia dh smpi (xmcm blackened yg jodoh xsmpi2 lagi).

nasib baik aku lagi, dia rekomen sedara dia gak. ramai btul sedara diaorg nih! maka dptla aku maid yg ke3, dewina namanyer. yg ni kira tahap masak lemak cili api gak ni. tp spt biasalah bkn taste aku untuk dimasak gulai. masalahnyer, kerja haram xpandai. masak mcm haramjadah. camno aku nk buat ni? nasib aku baik, emelda xjd kawin sb kena tipu ngan jantan drebar lori kt sentul kampung dia tuh. aku terminate dewina, aku amik balik emelia.

awal kerja nmpk ok je tp sayang, pompuan kalo dh xjd kawin nih gatal dia lain mcm. kerja dia buat sambil lewa je..sibuk bergayut, sms ngn jantan baru. gila jantan x ingt punya. siap boleh check-in hotel time balik cuti. aku hangin. at last dia resign. and at last aku xde maid. masalah masalah.....

so, sape nk rekomen maid calling2 aku. aku xminta yg muka mcm jlo dlm maid in manhattan..


dpt yg boleh kemas rumah....


sapu sampah dan mop lantai dahlerrr....

1 comment:

blackened said...

banyak la ko punye taste....asal ada maid taruk asal taruk maid....

cube la ko cari kat GH ke mane tau ada GR yg nak jd maid ko...confirm tiap hari aku dtg umah ko....