Sunday, July 13, 2008

...pegi masjid malas ni nak runtuhkan pulak!

macam satu kebetulan. for the last few weeks je dh beberapa perempuan berstatus isteri orang yg aku kenal (baru kenal or tgh nk bersuaikenal), masjid masing2 tgh nak runtuh. kalo last year aku byk jumpa lelaki yg masjid meruntuh, dh runtuh berderai or saja2 carik pasal nk runtuhkan masjid. but this time opposite way plak..

maybe satu ketentuan nk tunjuk kt aku pengajaran or nk jadikan aku penyebab. penyebab kepada keruntuhan or keteguhan semula masjid2 diaorg nih. i don't think i can be their survivor and i don't even thinking of menjadik virus. aku kenal dlm keadaan masjid diaorg dh mmg camtu..bukan salah aku! diaorg nk cerita kisah sedih diaorg, aku dengar. nk bg nasihat, takat aku bole cakap 'tak baik runtuhkan masjid'...lebih2 tak berani aku. aku bkn fadzilah kamsah, masitah ibrahim, h.m tuah, hamid arshat or even dr. phil yg cakap org boleh dengar, boleh pakai tp kadang2 cakap je lebih sb cakap diaorg berbayar. lgpun aku bkn kenal sgt diaorg, thru chat je. kadang2 sms. jumpa pun tak pernah buat ape buang masa masuk campur urusan masjid orang..biarla ajk masjid yg jaga...ye tak?!!

tapi kan, ada yg satu ni, ajak aku jumpa. nk bercerita itu ini. hehehe aku kena pilih. nak lebam biji mata, pecah kepala, patah kaki, putus jari or lepak dalam guni tepi gaung....jumpa ke tak, jumpa ke tak, jumpa ke tak!?..aku kena decide sebelum 7 ptg nih... agak2 muka aku kuar frontpage newspaper esok tak??

barisan kemungkinan:
- nasib baik mak aku call nak dtg umah petang nih...
- depan umah aku banjir kilat
- pihak polis sedang mengenalpasti mayat lelaki yg mereput dalam guni yang ditemui di jalan ulu yam - genting highlands...buletin utama tv3
- rumahtangga norish gagal diselamatkan...kosmo


2 comments:

merapu stories said...
This comment has been removed by the author.
blackened said...

lu mmg suke cari masalah!!!!
nanti wa gak yang susah kene cover...kimex lu