Wednesday, September 24, 2008

mengapa satu hari di bulan ramadhan aku selalu lepak kt emergency exit

mak kejut aku sahur....perghhh mantap semua dh terhidang. complete ngn nasik panas, masak lemak ikan, ikan masin, sambal ikan bilis, kicap tamin, teh tarik...

bismillahirrahmanirrahim, sahaja aku berpuasa esok hari bla bla bla...aku telan walaupun mata mamai sbb tak cukup tido...

sampai je ke suapan terakhir perut aku sakit, aku surrender. terpaksa meninggalkan beberapa biji nasik walaupun aku biasa dengar dlm radio...jangan membazir! sebijik nasik tu umpama setitis peluh petani. tp nk buat camne perut aku sakit...

zasss aku nyala marlboro lite, aku layan toilet....15 minit settle 2 batang marlboro lite termasuk pelaburan jangka pendek aku.

kuar je dr toilet aku tgk jam kt dinding...maaakkkk!! apsal jam kul 7.15, rosak ke jam nih? mak aku cakap ntah! sape suruh beli jam murah...cisss!!

aku tgk jam henpon, 7.14 a.m...henpon aku rosak gak ke?? aku tak puas ati, aku selak langsir....apsal terang sgt nih....?? orang ramai2 ni nak gi keje ke baru balik subuh kat masjid?

pagi tu, aku sampai opis terus lepak kt tangga emergancy exit opis aku...alang2 dah sahur kul 7 pagi, baik aku breafast roti canai ngn teh tarik terus..

nasib baik ramai kaum2 yg mak or makwe diaorg kejut sahur kul 7 pagi...ceria je ramadhan aku hari tuhh. tengahari nasik kandar kudu bin abdul licin kena telan kt umah blackened...tak baik membazir nanti petani marah....

1 comment:

blackened said...

nasik kandar kudu memang lain macam rase nye di waktu tengahari bulan puasa..

aku pun heran kenapa ya??
selalu tak macam ni.....